EVDE BAKIM BİRİMİ

EVDE SAĞLIK NEDİR?

Tek başına veya aile bireyleriyle yaşayıp hayatlarını başkalarının desteğiyle sürdüren engelli yaşlı, yada yatağa tam bağımlı kişiler ,palyatif bakım hastaları, hastanede gördüğü tedavi yada ameliyat sonrasında taburcu edilenlerden evde sağlık hizmetleri kapsamında olanlara evinde ve aile ortamında gerekli olan sağlık hizmetlerini sunmak.

EVDE SAĞLIK AMACI

·Evde Sağlık Hizmetleri İhtiyacı olan bireylerin muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının kendi evinde veya aile ortamında sağlanması; bu kişilere ve aile bireylerine sosyal ve psikolojik destek hizmetlerinin bir bütün olarak verilmesidir.

Tanı koymaktan ziyade,tanı konmuş hastaların tedavisinin takibi, uygulanması ve eğitiminin sağlanmasıdır.

·Hasta ve hasta yakınlarının beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayarak memnuniyetin sağlanmasıdır.

·Bireyin sağlığını korumak, bireyi iyileştirmek ve yeniden sağlığına kavuşturmak için,sağlık ve sosyal bakım hizmetlerinin organize bir şekilde profesyonel bir anlayışla sunulmasıdır.

HİZMETLERİMİZ

Evde Sağlık Hizmeti alan hastaların tedavilerinin planlaması.

·Tahliller

·Heyet raporlarının yenilenmesi

·Tıbbi Bakımın  evinde uygulanması

·Hastaya ve ailesine evde sağlık hizmetlerinin işleyişi hakkında bilgi verilmesi

·Sosyal hizmet uzmanı ,Psikolog ,Diyetisyen ile koordineli çalışılması

KİMLER FAYDALANABİLİR

1.Yürüyemeyen ve kendi ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olup,yatağa tam bağımlı olan (Alzheimer, Demans, Felç gibi.)

2.Büyük cerrahi operasyon geçirmiş yatağa bağımlı olanlar

3.Termal dönem( 4,. Evre ) kanser (onkoloji)hastası olan palyatif bakım hastaları

4.Spastik çocuklar

5.İleri derecede kas hastalığı ,diyabet,kalp damar,hipertansiyon,ve nörolojik hastalığı olup yatağa bağımlı olan hastalar

6.İleri KOAH (Kronik Obstrüktif Akciğer hastalığı )vb. ileri Akciğer solunum sistemi hastalıkları olan,oksijen tedavisine ihtiyacı olan hastalar

NASIL BAŞVURURUM

444 38 33  24 Saat süreyle hastaların başvurularını alabileceği ulusal çağrı merkezidir.Çağrı merkezi vakaların değerlendirmelerini alarak ilgili koordinasyon merkezine atamalarını yaparlar. Çağrı merkezine yapılan görüşmelerin tamamı kayıt altına alınır.